آموزش آنلاین تخصصی آیلتس

جستجو پیشرفته محصولات
ورود و ثبت نام

نمونه کارنامه آیلتس تعدادی از دانشجویان گروه آموزشی مدرس

کارنامه یا مدرک آیلتس چیست؟

مدرک آیلتس چیست

کارنامه نتایج آیلتس یا Test Report Form Number به صورت مخفف IELTS TRF برگه ای هست که نتیجه آزمون شما را نشان می دهد. به صورت دو نسخه رسمی و غیررسمی قابل مشاهده است. برای حفظ امنیت و حریم خصوصی افراد، مراکز برگزاری مجاز آزمون (این کارنامه) نتایج را به صورت تلفنی اعلام نمی‎ کنند، برای افرد ایمیل یا فکس نمی شود. به همین منظور برای گرفتن کارنامه باید کارت شناسایی همراه داشته باشید.

نمونه کارنامه آیلتس که توسط دانشجویان آیلتس مدرس کسب شده است:

کارنامه آیلتس از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

یک آیلتس کارنامه از ۵ بخش اصلی تشکیل شده است:

1.   سربرگ کارنامه آیلتس

بخش بالایی کارنامه یا سربرگ آن حاوی مشخصات آزمون است. در قسمت راست نوع آزمونی که در آن شرکت کردید، اعم از آکادمیک یا جنرال (Academic, General) مشخص می‌شود. در کنار آن اطلاعات عمومی دیگری مثل کد سنتر برگزار کننده آزمون (Center number)، کد داوطلبی شرکت کننده (Candidate number) و تاریخ برگزاری آزمون آیلتس (Date) قابل مشاهده است. حتما باید زیر نام آیلتس عبارت Test Report Form قابل مشاهده باشد و یک نوشته کوتاه حاوی اطلاعات کلی در خصوص آیلتس را هم در برگه مشاهده کنید.

اگر قصد دارید در آزمون ریدینگ آیلتس نمره بالای کسب کنید این دوره مخصوص شماست : آموزش ریدینگ آیلتس

2.    اطلاعات داوطلب

در پایین سربرگ کادر اطلاعات داوطلب دیده می‌شود. در این کادر عکسی که در روز آزمون از شخص گرفته شده، نام (First Name)، نام خانوادگی (Family Name) و شماره پاسپورت (مدرک شناسایی معتبر) (Candidate ID) شخص شرکت کننده دیده می‌شود. تمامی اطلاعات به انگلیسی درج شده و تلفظ اسامی هم کاملا با اطلاعات مندرج در پاسپورت فرد مطابقت دارد.

3.   اطلاعات تکمیلی داوطلب

برگزار کننده تنها به درج اطلاعات کلی هویتی شرکت کننده در مدرک بسنده نکرده و زیر آن یک کادر حاوی اطلاعات تکمیلی هم درج کرده است. تاریخ تولد (Date Of Birth) و جنسیت شرکت کننده آزمون (Sex) اولین چیزهایی است که در این بخش توجه را به خود جلب می‌کند. پس از آن کادری است که به (Scheme Code) معروف است. این قسمت بر مبنای سوالاتی تکمیل شده است که شخص در آزمون به آن پاسخ داده است. این سوالات عبارتند از:

  • Why are you taking the test?
  • Which country are you applying to/intending to go to?
  • What level of education have you completed?
  • How many years have you been studying English?

توجه! پاسخی که به این سوالات داده شده، در نمره نهایی فرد هیچ تاثیری نداشته است.

قصد دارید ربته بالای در بخش لیسینینگ آیلتس کسب کنید؟ دوره لیسینینگ آیلتس

4.   نمرات شرکت کننده در آزمون آیلتس

مهمترین بخش آیلتس کارنامه این قسمت است که در آن به تفکیک نمره‌ای که فرد در چهار مهارت اصلی زبان کسب کرده، ذکر شده است. این مهارت‌ها عبارتند از:

  • listening
  • Reading
  • Writing
  • Speaking
  •  Overall Band Score (نمره مجموع آزمون آیلتس)

عبارت (CEFR Level) که در آخر این بخش قابل مشاهده است، براساس چارچوب مشترک زبان‌های اروپایی رتبه فرد را مشخص کرده است.

5.   مهر و امضاهای مرکز

بخش پایانی مدرک مربوط به مهر و امضاهای مرکز است که به کارنامه آیلتس جنبه رسمی داده و قانونی بودن آن را مشخص می‌کند. کادر بزرگی در این بخش دیده می‌شود که در اغلب موارد خالی است و به سرپرست آزمون (Administrator Comments) اختصاص داده شده است. (Test Report Form Number) یا شماره کارنامه هم بخش دیگری است که در پایان (IELTS TRF) قابل مشاهده است و اهمیت زیادی دارد. به کمک این شماره می‌توان اعتبار مدرک را تایید کرد و برای پیگیری‌های دیگر به کار می‌آید. دانشگاه‌ها و مراکز مهاجرتی که به سایت برگزارکننده دسترسی ندارند، به کمک این شماره اعتبار مدرک چاپی فرد را تایید می‌کنند.

مدت زمان انتشار نتایج کارنامه

برای آزمون آیلتس Paper-Based یا کاغذی تا ۱۳ روز بعد از آزمون و برای آزمون آیلتس Computer Delivered کامپیوتری ۵ الی ۷ روز بعد از تاریخ روز آزمون قابل مشاهده است.

عدم انتشار کارنامه آزمون آیلتس

درصورتی که افراد هر چهار اسکیل آزمون رو شرکت کرده باشند، کارنامه صادر می شود درغیر این صورت کارنامه ای صادر نمی شود. بعد از گذشت دوسال، پس از منقضی شدن کارنامه، برای داوطلبان کارنامه مجدد به هیچ عنوان چاپ نمی شود.

انواع کارنامه آیلتس

کارنامه آزمون آیلتس به دو صورت رسمی و غیر رسمی در دسترس است. کارنامه غیر رسمی صرفا برای اعلام نتایج هست و ارزش قانونی ندارد. به طوری که مورد قبول موسسات و دانشگاه ها نیست و صرفا داخل سایت IDP با وارد کردن مشخصات پاسپورت قابل مشاهده است، در مقابل کارنامه رسمی آیلتس یا همان IELTS TRF )) در سمت چپ و قسمت پایین آن TRF Number قابل مشاهده است.

چگونه و چه تعداد کارنامه آیلتس رسمی قابل دریافت است؟

در کل ۵ کارنامه به صورت رسمی قابل دریافت است که باید از سنتر خود دریافت کنید به صورتی که به سنتر برگزاری آزمون آیلتس خود ایمیل میزنید و باید برای اخذ هر تعداد کارنامه (تا ۵ عدد) دلیل قانع کننده ای بیان کنید. لازم به ذکر است هنگام ثبت نام آزمون آکادمیک آیلتس می توانید نام ۵ دانشگاه را بنویسید که مرکز آزمون result ( نتیجه ) آزمون شما برای آن دانشگاه بفرستد.

ارسال کارنامه آزمون آیلتس توسط سنترهای برگزاری

در صورت درخواست افراد برای ارسال کارنامه به شهر دیگر و یا ارسال به موسسات یا دانشگاه ها به صورت نسخه چاپی امکان پذیر است ولی هزینه ارسال (هم داخلی وهم خارجی) به عهده داوطلبان است.

ارسال کارنامه به دانشگاه ها به صورت الکترونیکی

اگر دانشگاه ها کارنامه آیلتس داوطلب را به صورت رسمی بخواهد، در سیستمی که اکثر دانشگاه ها در آن حضور دارند، سنتر برگزاری، کارنامه داوطلب را برای دانشگاه می فرستد اگر دانشگاه عضو آن سیستم نباشد، سنتر، کارنامه داوطلب را برای دانشگاه پست می کند که شامل هزینه ارسال پست توسط داوطلب هست درصورت ارسال نسخه الکترونیک توسط سنتر به صورت رایگان انجام می شود.

 

هزینه کارنامه آیلتس

برای گرفتن کارنامه لازم نیست هزینه جداگانه ای علاوه بر هزینه خود آزمون، پرداخت کنید اما گرفتن تعداد کارنامه های بیشتر (تا ۵ عدد)، تا یک ماه پس از شرکت در آزمون به صورت رایگان است ولی ۱ ماه بعد از صدور اولین کارنامه (اولین کارنامه بعد از اعلام نتایج توسط سنتر چاپ می شود روی کارنامه ها تاریخ پرینت نوشته می شود.) برای هرکارنامه اضافی در حال حاضر باید ۹۰ هزار تومان پرداخت شود.

هزینه کارنامه آیلتس چقدر است

اعتبار کارنامه آیلتس

مدت زمان اعتبار کارنامه آیلتس ۲ سال است و بعد از دو سال منقضی می شود و و در طول این مدت، در سایت IDP کارنامه قابل مشاهده هست و بعد از منقضی شدن، اطلاعات افراد از روی سایت به صورت کامل برداشته می شود مانند اینکه اصلا آزمون آیلتسی شرکت نکرده است.

اعتبار مدرک آیلتس

نحوه گرد کردن نمره در کارنامه آیلتس

در صورتی که میانگین نمرات شما عددی اعشاری شود، نمره نهایی به سمت نمره نزدیکتر گرد خواهد شد. محاسبه نمره نهایی آزمون آیلتس به شرح زیر می‌باشد:

  • اگر میانگین نمرات شما دارای اعشار 0.1 تا 0.24 باشد، به سمت عدد پایین گرد می‌شود.
  • اگر 0.25این میانگین تا 0.74 باشد، به سمت 0.5 رند خواهد شد.
  • و اگرمعدل نمراتاز 0.75 به بالا باشد، نمره نهایی به سمت عدد بالاتر رند می‌شود.

موسسه آیلتس مدرس افتخار دارد کارنامه داوطلبین آیلتس که موفق شدند در طی این سال ها در دوره های آیلتس ما شرکت کرده و به نمرات خوبی در آزمون آیلتس دست پیدا کنند. بخشی از کارنامه های آیلتس زبان آموزان در موسسه آیلتس مدرس قابل مشاهده می باشد. تمامی زبان آموزان موسسه ما بالاترین نمرات را در آیلتس کسب می کنند. گرفتن نمره بالا در آیلتس تعهدی است که آموزشگاه ما به شما عزیزان ارائه می نماید.

پیشنهادی : نمونه سوالات ریدینگ آیلتس

خلاصه کلام

قطعا کمک کننده ترین نقش مدرس و پشتیبان زبان آموزان برای رسیدن به نمره هدف تحلیل ماک و تحلیل کارنامه IELTS  می باشد. زیرا نمی توان از زبان آموزان توقع داشت که بدون تجربه توانایی تحلیل دقیق را داشته باشند. به جرات می توان گفت یکی از عوامل و ابزار های موفقیت داوطلبین آیلتس، برخورداری از این پشتیبانی می باشد. تمامی زبان آموزان دوره های آموزشی و کلاس های رفع اشکال از این خدمات استفاده می کنند. این کار کمک میکند تا بتوانند ضعف های عملکردی خودشان را در مسیر به کمک ماک های آزمایشی و تحلیل کارنامه های ماک ها توسط معلم شناسایی کرده و تقویت کنند.

پیشنهادی : سریع ترین روش برای دریافت مدرک آیلتس

و همینطور افرادی که در امتحان نمره مورد نظر را نگرفته اند، با توجه به نکاتی که پشتیبان دوره آنها پس از تحلیل کارنامه IELTS به آنها می گوید، متوجه ضعف های خودشان می شوند. پس از مشاوره ای که پشتیبان به آنها می دهد، اگر تقویت آن چند بخش در تایم کوتاه امکان پذیر باشد، امتحان بعدی را ثبت نام می کنند. در این فاصله جلسات تعیین سطح مشاوره و برنامه ریزی و همینطور رفع اشکال به آنها کمک می کند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسند و سطح زبانی خود را در زمان کمتر تقویت کنند.

خیر؛ کارنامه آزمون آیلتس همانند آزمون آیلتس اعتباری ۲ ساله دارد و قابل تمدید نمی باشد.

استعلام نمره آیلتس تنها در اختیار برگزار کنندگان و مراکز مجاز تحت نظر سازمانهای برگزاری آزمون می‌باشد و افراد عادی نمی توانند نمره آزمون آیلتس شما که محرمانه است را استعلام کنند.

کارنامه در ۵ نسخه به صورت رایگان صادر می گردد. ارسال کارنامه از طریق پست مشمول هزینه ارسال خواهد شد.

نتیجه آزمون کاغذی معمولا تا ۱۳ روز پس از برگزاری آزمون و نتیجه آزمون کامپیوتری ۵ تا ۷ روز بعد از آزمون در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد

افراد برای گرفتن کارنامه نباید هزینه اضافه پرداخت کنند. شخصی هم که بخواهد کارنامه‌های بیشتری دریافت کند تا یک ماه ۵ نسخه رایگان می‌گیرد. اگر از گرفتن اولین کارنامه فرد یک ماه گذشته باشد و بخواهد نسخه اضافه دریافت کند، باید برای هر کارنامه مبلغ ۹۰ هزار تومان بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید